Läckagetestare för topplockspackning

115:-
Produkten finns i lagerI lager, skickas omgående
SKU
02779

Läckagetestare för topplockspackning

Läckagetestare för topplockspackning med CO2-mätning i kylsystemet
Testaren är utformad för att eliminera misstanken om skador på topplockspackningen och själva toppen i bensin-, diesel- och vätskekylda gasolfordon. Reaktionsvätskan blir gul eller grön när tätningen läcker och CO2 kommer in i kylsystemet.

Funktionsprincipen för enheten är baserad på mätning av CO2-koncentration - i fallet med en ökad koncentration reagerar reaktionsvätskan med CO2 och ändrar färg.

Innehåller: 
10 ml CO2-reaktionsvätska (tillräckligt för 5 tester)
Konisk universaladapter 25mm-55mm
Mätrör

Testinstruktioner:
* Fyll instrumentet med reaktionsvätska till nivån mellan kamrarna (cirka 2 ml).
* Anslut testaren till öppningen på expansionstanken eller kylaren.
* Starta motorn, kör den på hög hastighet för att få högre förbränningstryck.
* Låt motorn gå något med förhöjd hastighet och observera reaktionsvätskans beteende
* En förändring av färgen på reaktionsvätskan till gul eller grön inom några minuter efter testet indikerar en skadad huvudpackning eller skada på själva topplocket.
* Efter att ha slutfört testerna, ta försiktigt isär instrumentet.

Testresultat:
* Färgförändring från blått till grönt i en dieselmotor - indikerar skador på topplockspackningen eller själva toppen.
* Färgförändring från blått till gult i en bensin-/gasolmotor - indikerar skador på topplockspackningen eller själva toppen.
* Blå reaktionsvätska - Ingen CO2 upptäckt i systemet.

Säkerhetsinformation:
* Vid utförande av test på kylarbehållaren är det obligatoriskt att iaktta extra försiktighet när man skruvar av locket på en varm motor och under själva testet - risk för brännskador!
* Blanda inte kylvätskan med reaktionsvätskan under testet - Testet kan vara felaktigt!
Förvaras utom räckhåll för barn, tvätta händerna noggrant efter testet!

Läckagetestare för topplockspackning

Läckagetestare för topplockspackning med CO2-mätning i kylsystemet
Testaren är utformad för att eliminera misstanken om skador på topplockspackningen och själva toppen i bensin-, diesel- och vätskekylda gasolfordon. Reaktionsvätskan blir gul eller grön när tätningen läcker och CO2 kommer in i kylsystemet.

Funktionsprincipen för enheten är baserad på mätning av CO2-koncentration - i fallet med en ökad koncentration reagerar reaktionsvätskan med CO2 och ändrar färg.

Innehåller: 
10 ml CO2-reaktionsvätska (tillräckligt för 5 tester)
Konisk universaladapter 25mm-55mm
Mätrör

Testinstruktioner:
* Fyll instrumentet med reaktionsvätska till nivån mellan kamrarna (cirka 2 ml).
* Anslut testaren till öppningen på expansionstanken eller kylaren.
* Starta motorn, kör den på hög hastighet för att få högre förbränningstryck.
* Låt motorn gå något med förhöjd hastighet och observera reaktionsvätskans beteende
* En förändring av färgen på reaktionsvätskan till gul eller grön inom några minuter efter testet indikerar en skadad huvudpackning eller skada på själva topplocket.
* Efter att ha slutfört testerna, ta försiktigt isär instrumentet.

Testresultat:
* Färgförändring från blått till grönt i en dieselmotor - indikerar skador på topplockspackningen eller själva toppen.
* Färgförändring från blått till gult i en bensin-/gasolmotor - indikerar skador på topplockspackningen eller själva toppen.
* Blå reaktionsvätska - Ingen CO2 upptäckt i systemet.

Säkerhetsinformation:
* Vid utförande av test på kylarbehållaren är det obligatoriskt att iaktta extra försiktighet när man skruvar av locket på en varm motor och under själva testet - risk för brännskador!
* Blanda inte kylvätskan med reaktionsvätskan under testet - Testet kan vara felaktigt!
Förvaras utom räckhåll för barn, tvätta händerna noggrant efter testet!

Cylinderhuvudpackningstester